Gå til innhold
Arkivverket

[#24844] Kari Tronsdatter Konstad, Hølonda g.m. Ole Olsson Asbøl f.1787 Orkdal


Gjest Gjertrud Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Gjertrud Berg

Kjenner noen Kari Tronsdatter Konstad, Hølonda g.m. Ole Olsson Asbøl f.1787? Finner Ole sin familie (ft1801) på garden Asbøl i Orkdal, men på Asbøl i 1865 sitter datteren Segri Olsdatter Asbøl.Ole og kone er død. Har lett på FS, uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Jeg har i min database at Ole Olsen Asbøl, f. 1787, var gift med Kari Evensdt. Konstad. Kan ikke i farten si hvor jeg har denne opplysningen fra. Har sjekket med bygdeboka for Hølonda, og i bind 2, side 110, finner jeg en Even Ivarsson Trotland, f. 1757, på Konstad. Han var gift med Eli Jensdt. Tronvoll, f. 1761, og de hadde bl.a. datteren Kari, f. 1794. Hun flytta ut, sto det. Flere av hennes søsken ble gift med orkdalinger.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjertrud Berg

Hei igjen Inger! Takk så mye for den infoen! Kari har vært et mysterium for meg, jeg fikk opplysningen om henne fra en eldre slektning, så jeg hadde mistanke om at det måtte være en eller annen feil der siden hun var umulig å oppspore! Jeg tror nok du har henne der! I Gardtales i Orkland står det bare at Ole blir gift med Kari fra Konstad på Hølonda, og at de fikk døtrene Siri og Eli. Siri er oppkalt etter sin farmor så det stemmer bra at Eli blir oppkalt etter mormor.Takk igjen, Inger! Hilsen Gjertrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.