Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#24891] Peder Benoni Pedersen

Recommended Posts

Gjest Hans Helge Karlsen

Jeg prøver å finne mer ut om forfedre til Peder Benoni Pedersen født i 1802 og døde i 1844. Han var gift med Lava Iversdatter født i 1803 og døde i 1860. Etterkommere fra dem skal også ha bodd i Gildeskål komm.. Jeg har prøvd forskjellig baser men ingen resultat. Har noen noe å berette er jeg meget takknemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/110554-24891-peder-benoni-pedersen/
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Se på denne: Det er ikke bare du som har etterlyst Peder Benoni Pedersen! Det gjør/gjorde Lars Vegsund også: Lenke. Han sier at kona til Peder Benoni heter Lava Evensdatter, født 1803 i Gauldal og at de var bosatt i Bodø, Nordland.Grethe F.

• 8 måneder senere...
Gjest Knut Hansen

Hei ..Jeg håper denne debatten kommer videre på etterlyste person.--For oppklaring:Peder Benoni Pedersen og Lava Iversdatter var bosatt i Fleinvær i Gildeskål. Paret fikk 3 barn: Christen 1831-1867, Peder 1834, Jens 1838 – Paret har for øvrig en stor etterslekt, noen av disse er fortsatt bosatt i Gildeskål.. Lava fikk også en sønn Petter (f1846) i 2. ekteskapLava Iversdatter (1803-1860) var datter av Iver Evensen (1769-1846) og Marit Olsdatter (1767-1811), i tillegg hadde paret Brynhild 1805, Even 1807 og Jon 1810.. så vidt meg bekjent var alle barna født i Trøndelag før paret kom nordover..--Kan Peder Benoni Pedersen f ca 1793 sønn av Peder Olsen og Ane Pedersdatter i Bodø (Skeeviig) være en mulig kandidat til Peder Benoni? Mvh Knut

Gjest Birger Forsmo

Peder Benoni og Lava hadde fire barn: Anne, f. 1827, d. 1844; Kirsten, f. 1831, d. 1867;Peder, f. 1834 og Jens, f. 1838. I tillegg hadde Lava og John Olai Thorstensen sønnen Peder Anton, f. ca 1846.Lava blr døpt 17.4.1803 i Guddal, Horg sogn. Alle barna etter Iver Evensen og Marit ble boende på Sørarnøy, Gildeskål hvor de etter hvert giftet seg. Mvh. Birger Forsmo

• 11 måneder senere...
Gjest Knut Hansen

Hei.Løfter denne frem igjen.Det var ingen respons på spørsmålet i innlegg 6 om Peder Benoni, så jeg prøver med å gjenta det:Kan Peder Benoni Pedersen f ca 1793 sønn av Peder Olsen og Ane Pedersdatter i Bodø (Skeeviig) være en mulig kandidat til Lavas ektemann Peder Benoni Pedersen?MvhKnut

• 2 år senere...
Gjest Steinar Olsen

heivekker denne debbatten til live igjen.i DIS-Salten skiftesamling er det et skifte etter Anne Pedersdtr (nr. 368) hun har barnaNils Pedersen 16 årPeder Pedersen 10 årChristen Pedersen 6 årKaren Pedersdtr 4 år.Anne er ifølge skiftet gift med en Jens PedersenKan denne Peder være aktuell, dene Peder er ikke i databasen over fødte i Gildeskål som Oskar Berg sendte meg for mange år sidenPeder Benoni hadde i tilleg til nevnte barn en datter født: 1830 Karen Mallena Pedersdtr K Arnøy Søndre E Peder Benoni Pedersen Lava Iversdtr (min tip..)Er det mer å hente på Lava Ivarsdtrs aner?Steinar

Gjest Steinar Olsen

heivekker denne debbatten til live igjen.i DIS-Salten skiftesamling er det et skifte etter Anne Pedersdtr (nr. 368) hun har barnaNils Pedersen 16 årPeder Pedersen 10 årChristen Pedersen 6 årKaren Pedersdtr 4 år.Anne er ifølge skiftet gift med en Jens PedersenKan denne Peder være aktuell, dene Peder er ikke i databasen over fødte i Gildeskål som Oskar Berg sendte meg for mange år sidenPeder Benoni hadde i tilleg til nevnte barn en datter født: 1830 Karen Mallena Pedersdtr K Arnøy Søndre E Peder Benoni Pedersen Lava Iversdtr (min tip..)Er det mer å hente på Lava Ivarsdtrs aner?Steinar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.