Gå til innhold
Arkivverket

[#24921] Conditor Bergnér , Christiania i 1858

Gjest Leif Kåre Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Kåre Solberg

I forbindelse med 150-års-jubileet etter at Revierhavnens Baatforenings (RB) ble stiftet som landets første friluftslivorganisasjon, (se: Solberg LK. Revierhavnens Baatforening 1853–2003. St. Halvard 3/2003) følger jeg opp med å identifisere de 183 medlemmene mellom 1853 og 1860. Om noen av dem skriver jeg også minibiografier; det er mange spennende personligheter. For 161 medlemmer er identiteten bekreftet gjennom folketellingene, FamilySearch etc.Mens man i det nittende århundre stort sett identifiserte folk ved etternavn, har datidens borgerlige skikk med bruk av bare initialer, eventuelt initialer og tittel gitt andre utfordringer. For 5 medlemmer er dataene for ufullstendige til at de kan identifiseres – bare alminnelige etternavn uten initialer eller tittel. De gjenstående 17 skulle i prinsippet kunne identifiseres, men jeg trenger hjelp. Jeg tar dem en for en i brukerforum.Conditor Bergnér Reg. som innmeldt i Revierhavnens Baatforening i 1858. Adressekalender for Christiania 1857: Toldbodgaden 15. Antagelig fra Sveits.Kan noen hjelpe med nærmere opplysninger om fornavn, fødsels- og dødsår /sted og tilsvarende for eventuell ektefelle, foreldre og barn? Foreligger det også andre opplysninger om hans liv, er jeg selvsagt også interessert i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.