Gjest Bente Fjellstad Skrevet Oktober 23, 2004 Del Skrevet Oktober 23, 2004 Hei Jeg leter etter Kåre Fjellstad f. rundt 1920?? d. 1978.(Dette er farfar til min mann) Foreldre: Albert Fjellstad og Tekla??? Tror dem skal være fra Raufoss eller Toten?? Dette er alt jeg har.. Noen som vet noe om disse? mvh Bente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Vidar Øverlie Skrevet Oktober 23, 2004 Del Skrevet Oktober 23, 2004 Ser det finnes en Fjelstad gård på Østre Toten i 1900 tellingen Lenke men det hjelper kanskje ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir Thorud Skrevet Oktober 25, 2004 Del Skrevet Oktober 25, 2004 Prøv www.slektshistorielaget.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tor Rustad Skrevet Oktober 25, 2004 Del Skrevet Oktober 25, 2004 Send meg en mail på torelisa@online.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bente Fjellstad Skrevet Oktober 25, 2004 Del Skrevet Oktober 25, 2004 Hei Geir. Takk for tipset, har nå lagt inn en etterlysning der også.Hei Tor. Har sendt deg en mail..Flere tips til å finne disse personene mottas med stooor takk!!mvh Bente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hans Mathisen Skrevet Oktober 26, 2004 Del Skrevet Oktober 26, 2004 I folketellingen for 1900 finner jeg en Albert Olsen på gården Fjellstad i Sørreisa, Troms. Han er født 1880, er fisker, jordbruksarbeider og husmannssønn. Han er den eneste jeg får opp ved å søke over hele landet på fornavn lik albert og gårdsnavn børjar på fjel. Men hans sedvanlige bosted er et annet enn Fjellstad, nemlig Sørstrøm, så dette er vel neppe han du søker? Med mindre han ble lenge nok på Fjellstad til at han tok navn derfra - -? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bente Fjellstad Skrevet Oktober 26, 2004 Del Skrevet Oktober 26, 2004 Tror jeg må finne ut mer om Kåre Fjellstad før jeg går noe særlig videre på dette. Han var Jernbanearbeider i 1946 i Oslo. (står det på dåpsattesten til min svigerfar) Får finne ut hvilken kirke han ble født i. Raufoss. Har også fått opplysninger om at Foreldrene kan komme fra Fåvang eller Fåberg. Men faren døde på Raufoss. mvh Bente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tor Rustad Skrevet Oktober 26, 2004 Del Skrevet Oktober 26, 2004 T(h)ekla var i hvert fall neppe fra Oppland, men ved et enkelt søk hos http://www.rhd.uit.no/folketellinger.html som er enkel å bruke finner du flere aktuelle Albert'r.Jeg har sett etter Albert&Tekla på slekthistorielaget uten resultat så lang (Raufoss) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bente Fjellstad Skrevet November 4, 2004 Del Skrevet November 4, 2004 HeiKåre Fjellstad er født 22.03.1922 (vet ikke hvor enda) og d. 26.10.1980 Vestre Aker kirke. Leter fortsatt etter foreldrene.mvh Bente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bente Fjellstad Skrevet November 9, 2004 Del Skrevet November 9, 2004 Har funnet ut:Kåre Fjellstad ble døpt i Ski Kirke 10.09.1922. født: 22.03.1922. Faddere: Øyvind, Reinholt, Agnes Stallerud, Ringen på ski? og Alna Kristiansen.Far Albert Torgersen f. 1890.Mor Tekla Stallerud (har funnet henne og søsknene, men het da Kristiansen.)Det er Albert Torgersen jeg ikke finner foreldre til. Han skal være fra Sjåk, Raufoss, eller Gulbrandsdalen... Jeg finner en i Nordland, Bodin, som er født ca 1891. Hvordan finner jeg ut om han?Bente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ragnhild Brænd Skrevet November 9, 2004 Del Skrevet November 9, 2004 Det er en Albert f. 1890 i Øyer, med far Torger. Lenke Øyer er ikke langt fra Fåberg og Fåvang. mvh Ragnhild Brænd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts