Gå til innhold
Arkivverket

[#25277] Foreldre til Johannes Abrahamsen (skibsvogterens far)

Gjest Heidi Boysen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Boysen

Jeg trenger hjelp til å finne Johannes Amundsens foreldre. Noen som kan hjelpe meg?Amund døpt 8 september 1821 i Drøbak, foreldre Johannes Amundsen og Ellen CristophersdatterParet giftet seg i Ås kirke (!) 4. august 1821, selv om begge var fra Drøbak Ungkarl og Matros Johannes Amundsen af Drøbak; 26 Aar gammel; Pige Elen Christophersdr i Drøbak; 29 Aar gl.; [Forlovere:] Knud Larsen og Andreas Baltzersen; begge af Drøbak. 4 Aug; i Aas Kirke.'Hvorfor Johannes ikke bodde sammen med sin far Amund Johannesen i 1801 vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er ikke dette samme familie? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=24151&sok=Dr%F8bak&startnr=&antall=&spraak=>LenkeInntil 1823 er Drøbak og Frogn med i kirkebøkene for Ås, og det betyr vel også da at folketellingen 1801 for Ås dekker disse områdene. Men jeg finner bare to Elen Kristoffersdatter i Ås i 1801, den ene er 37 og den andre er 39 år.I 1801 i Ås finner jeg en seks år gammel gutt som heter Johannes Amundsen; han er stesønnen til skipper Abraham Gundersen, men tydeligvis sønnen til skipperens kone, Åse Arnesdatter, som er gift for annen gang Lenke – Er dette en mulig kandidat til Johannes Amundsen?Åse og Abraham blir gift i Ås i 1798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.