Gå til innhold
Arkivverket

[#25299] 'Gjenferd' i skattelistene -

Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Ja, så er årets skattelister vekk igjen, men eg sit med eit spørsmål: Er det nokon som kan forklare meg kvifor avdøde personar kan stå i skattelistene i fleire år, endåtil med inntekt?Det sømer seg vel best å ikkje oppgje noko døme, men det 'eldste' eg har funne, er ein person som framleis sto i lista for 2003, med inntekt, og som vart gravlagd i mai 1992. Det er vel snakk om uoppgjorde bu, men er det lov å drøye så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Følgende, som betalte skatt i 2002, var de tre eldste skatteyterne:1. Amund Lygre, 5103 Seim, født 24.03.1875, død 11.04.1964.2. Petra Margrethe Ekker, 7830 Nord-Statland, født 24.02.1877, død 23.05.19653. Anna Nordgård, 2420 Trysil, født 27.02.1879, død 01.05.1971.Alle tre betalte skatt i 2000, 2001 og 2002. År 2003 har jeg ikke oversikt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Et dødsbo er eget skattesubjekt fra dødsfallet og inntil boet sluttes. Så det er i skiftelovens regelverk at eventuelle frister og andre bestemmelser om fremdrift av bobehandlingen må søkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.