Gå til innhold
Arkivverket

[#25300] Har problemer med kildene.

Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Jeg har problemer med å finne søkemulighetene nå son Digitalarkivet har skiftet 'fjes'. Jeg har tidligere søkt på utvandrerlistene eller skipslistene og noen cencus i USA, MEN NÅ FINNER JEG DE IKKE IGJEN. Har tidligere funnet at Helge Pettersen reiser fra Sigdal med kone Guri og flere barn i 1886. Nå har jeg fått grunn til å tro at de ble farmere i Dakota. Derfor tenkte jeg skulle se på de tellingene som lå ute. Jeg husker ikke om det var for 1880 ,da er det for tidlig , men hvis det er for 1890 begynner det å bli spennende. Kan noen gi meg en adresse eller andre tips? MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg har inntrykk av at fritekstfeltet blir for lite brukt av folket enno - skriv du dakota der, vil du få opp alt som gjeld Dakota.Dei amerikanske tellingane kan du dessutan finne slik: I databaseveljaren lar du Fylke stå på Alle område (Utlandet står lenger nede, men der var ein feil i alle fall i natt). På Kjeldekategori vel du folketellingar og manntal, og på Underkategori finn du Nordmenn i USA lengst nede, etter alle årstala.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.