Gå til innhold
Arkivverket

[#25455] Astrid Mortensen, f Westad 17 juni 1911 - død på Tingvoll sanatorim 27 mai 1946

Gjest Stig Mortensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Mortensen

Min bestemor var Astrid Mortensen, f Westad 17 juni 1911 i Kristiansund. Hun giftet seg med Magnar Herlof Mortensen, f 10 august 1908 - 4 august 1934. Hun har født dødfødte tvillinger, men jeg vet ikke når. Når man tenker seg hvordan det var i den tiden, så går jeg nesten ut fra at de giftet seg pga at hun var gravid. Så, logisk tenker jeg at tvillingene ble født rundt januar til april 1935.Er det noen som kan hjelpe meg med å sjekke?Astrid var datter av Rasmus Johnsen Westad, f 25 januar på Veøy og Anna Hagen f 16 juni 1871.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Vi finner ikke tvillinger, men i Kristiansund kirkebok, Innsendte lister til Statistisk Sentralbyrå, Fødte 1920-1935; Fødte innført i 4. kvartal 1935, Kr.sund sogn, Krsund N by: Gutter, Nr. 88, (født) 18/11, df. (=dødfødt), Navnefeltet tomt, Far: Motorm. tilsjøs Magnar Herlof Mortensen Mor: Astrid f. Westad, Foreldrenes bopel: Kr.sund, Foreldrenes fødselsår og datum: 18/8 08, 17/7 11.Finner ingen piker nevnt under fødte som er født i samme kvartal med disse foreldrene. Mvh Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Mortensen

Hei, og takk igjen, Tore og Tor. Jeg skjønte at det ble dere jeg 'plaget' med innlegget. Men, dere skal vite at jeg setter veldig stor pris på den jobben dere gjør.Jeg driver på med å skrive slektsbok om bl a etterkommerene til Inga og Aksel Mortensen, og det er ikke så lett å dra til Kristiansund for å sjekke opplysninger hver gang, derfor tusen takk til dere igjen.Jeg har hørt at min bestemor også fødte en gutt. Hun var ei slank dame med smale hofter og det het seg at de måtte 'rive' ut babyen for å redde moren. Men, det skal også ha vært født tvillinger.Går det an å utlove en belønning på en flaske konjakk/whisky til hver av dere om dere finner tvillingene mellom 1935 og 1938, da min far, Åge, ble født? (svaret på dette spørsmålet kan sendes til stig@mortensen.com)Uansett, hjertelig takk til dere begge!! Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Tja, Tor er avholdsmann så det hjelper ikke med den belønningen! Etter 1935 er ikke noen av kirkebøkene for Kristiansund mikrofilmet. Om de er innlevert vet vi ikke, men vi vet at de prestekontoret på Kirkelandet har giftermål fra krigens dager. Du kan nok få opplysninger fra prestekontoret, siden du er i slekt med dem, og da er det vel det letteste at du eller noen andre slektninger tar kontakt med prestekontoret i Kirkelandet kirke. Mvh Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.