Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#25516] Kalshusløkken Ramnes.

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Begge bind av gårdshistoria for Ramnes står i hylla på Horten bibliotek - så det er vel mulig at du allerrede har sjekket dette selv! Karlshusløkka s.748: Utskilt 1885 fra bruksnr.6 (Vestre Jerpekjønn). Solgt (i 1885?) for 500kr. til Anders Henrik Petttersen . Han solgte i 1897 med forbehold om bruksrett av ei løkke så lenge han og kona ønsket, og så lenge de betalte skattene. Her var det altså ingen personalia!

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Tror jeg skal en tur på fylkesbiblioteket i Tønsberg neste uke.Hvis du vil,kan jeg ta en titt på kirkebøkene for Ramnes for om mulig å finne disse folka som innflyttet og/eller døde. De må jo også nødvendigvis ha fått minst 1 barn - har du navn/år/sted?Dette har antakelig begrensa interesse for andre,så du kan vel kontakte meg på jonebh@online.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.