Gå til innhold
Arkivverket

[#25604] Johan Christian Bernhard Johansen, f.18.03.1848, Oslo

Gjest Birger Holanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Holanger

Kan noen hjelpe meg med aner til Johan Christian Bernhard Johansen f.18.03.1848.Han ble født på Oslo hospital og er min oldefar. Hans kone het Marie og var født 12.05.1848. Jeg tror faren het Johan Fredrik Christiansen, han var født ca.1817, og at moren het Amalie Margrethe Andrasdtr.,f. ca.1820. Jeg har hørt av gamle tanter at Amalie Margrethe var kusine med Amalie Bekkevold, kona til Henrik Wergeland? Marie, Bernhards mor vet jeg lite om. Det sies at hun var født utenfor ekteskap og at faren var prest. Dersom nopen kan hjelpe meg er jeg meget takknemlig.Birger Holanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kletteli

Begge dine tippoldefedre tilhører Ulvøy slekten, men 2 forskjelllige grener etter Tosten Børresen f.ca 1622- d.1698. Amalie tilhører hovedgrenen, mens Johan Fredrik er Blegøen/Ormsund grenen. Amalie var ingen 'ekte' kusine til Amalie Bekkevold da hennes far var gift 2 ganger.Ektefellen i 1ste ekteskap var fra Ormsund og hennes barn var kusiner, mens Amalie Bekkevold var født 2ndre ekteskap. Du kan ta kontakt på e-mail: oklettel@online.no hvis du ønsker detaljerte opplysninger.Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.