Gå til innhold
Arkivverket

[#25666] Leutenant Broch nr. 2 i Christiania 1854/55

Gjest Leif Kåre Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Kåre Solberg

Angående bakgrunn for spørsmålet se tema nr 24921: Lenke Leutenant Broch meldte seg inn i båtforeningen i 1854, og en annen Leutenant Broch meldte seg inn året etter, i 1855. En av dem må ha vært Lars Marius Bing Broch (1826-82), kaptein i FT 65. Senere avanserte han til oberst og sjef for 1ste Akershusiske Infanteribrigade og kommandant på Fredriksten. I perioden 1866-78 var han oberstløytnant og kontorsjef (direktør) ved Den geografiske Opmaaling. Den andre Leutenant Broch er ikke identifisert. Kan noen hjelpe med nærmere opplysninger om hvilken Broch dette kan dreie seg om? Fornavn, fødsels- og dødsår /sted og tilsvarende for eventuell ektefelle, foreldre og barn? Foreligger det også andre opplysninger om hans liv, er jeg selvsagt også interessert i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

I FT 65 finner jeg: Leutnandt Hendrik Broch f. på Nordrehaug Ringerike, fødselsdato er ikke dechiffrert. Ugift og logerende i Christian August's Gade. Problemet med ham er at jeg ikke finner ham hverken i FS eller i de senere folketellinger.Hvis det kan belegges at han var løytnant også i 1854/5 og bodde i Christiania, er han en sterk kandidat til medlemskapet i båtforeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.