Gå til innhold
Arkivverket

[#25693] Andreas Brun Larsen, f. ca. 1802 i Buksnes?.


Gjest Else Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Thorsen

Jeg må først få si at jeg vet ikke om han er født i Buksnes, men han bodde i alle fall der etter han giftet seg.Er det noen som vet hvem foreldrene hans var? Han giftet seg 29.10 1833 med Maren Harken Johannesdatter fra Himmelstein i Buksnes, der de også bodde. Han døde i 1852.Deres barn het:Lars Olsen Harder Andreassen, Christianne Blix Andrea Andreasdatter, Iver Andreas Brun Andreassen, Hans Christian Grøn Andreassen, Johanna Oline Petrikka Andreasdatter, Willads Nicolai Martinus Andreassen, Sara Anna Schønning AndreasdatterEr takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Tusen takk til dere begge for et godt forslag! Det er ikke usannsynlig at dette er de rette. Andreas Brun Larsen sin eldste sønn heter jo Lars Olsen til fornavn, så da er det vel sannsynlig at han er oppkalt etter sin farfar.Jeg fant dåpen til Lars Olsen og Henricha Margrethe Olsdatters eldste sønn, og der stod det at han het Ole Andreas, og ikke Ole Anders, som det står i folketellingen. Det tyder jo også på at Andreas kan være fra denne familien, det var jo ikke så uvanlig at flere barn i en søskenflokk kunne få det samme navnet.Jeg fant også vielsen til Lars Olsen og Henricha Margrethe. Der stod det at hun het Ahlberg til etternavn, og at deres oppholdsted var henholdsvis Sunnfjord og Kristiansund.Hvis noen har flere opplysninger tar jeg gjerne i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.