Gå til innhold
Arkivverket

[#25700] Ole Andersen Kirkevold, fra Lærdal

Gjest Roy Magne Sveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Magne Sveen

Er det noen som kjenner til Ole Andersen Kirkevold, som kom til Vang i Valdres 1861. Da er han oppført som barnefader til Ole Olsen Garstadeie, som var født 28/3-1861. Barnets mor er pige Barbro Alfsdatter Garstadeie. Ole Olsen blir døpt 12/5-1861, i Høre Kirke. Det står at barnefaderen er fra Lærdal i kirkeboka. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan se ut til å være ”din” mann – Ole Andersen som flytter fra Lærdalsøyri i 1861 til Vang [url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbflytte&page=2&sql=prestegjeld%5Fid+%3D+1422++AND+low%5Fforenamn+like+%27ole%25%27++AND+low%5Fetternamn+like+%27anders%25%25%27+++ORDER+BY+forenamn%2C+etternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=1>LenkeDet opplyses at Ole er født 26.04.1847. Han er sønn av Anders Olsen, født i Vang. Jeg finner en Ole Andersen født 26.04.1847, sønn av Anders Olsen og Ranghilda Nilsdatter Stødno, Lærdal LenkeAnders Olsen og Ragnhild Nilsdatter gifter seg i Lærdal i 1845; han er født 1815 i Vang prestegjeld, men det står fødested Lærdalsøyri, hun er født 1822 i Slidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Magne Sveen

Takk skal du ha, får håpe at det er riktig person. Hvordan kan jeg finne ut mer om dette, om det er rett person eller ei. Var Ole Andersen bosatt på Kirkevold? Ettersom det står skrevet at han kom derfra i kirkeboka for Vang. Er for lite kjent i området der, derfor spør jeg! Har sett i folket. for 1865, Lærdal på Kirkevold, og der fant jeg Anders Andersen og Britha Olsdtr. Det står ikke oppført noen barn på dem, men en fosterdatter. Kan det være at sønnen er i Vang i Valdres? Bare spør!! Det dør også en Anders Olsen Kirkevold i 1936 på Kirkevold, han er født 1876. Er dette sønn av 'min' Ole ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Magne Sveen

Den Ole Andersen Kirkevold som er oppført som far til Ole Olsen f.28/3-1861, Garstadeie, Vang i Valdres, må jo være født helst før 1840. Den Ole som Grethe Flood har funnet, er jo født i 1847.. denne personen ville jo da BARE være 14 år i 1861, da han liksom skulle være oppført som far??? Jeg tror ikke dette er riktig person!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.