Gå til innhold
Arkivverket

[#25739] KARI OLESDATTER RAKNES' foreldre?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Foreldre til KARI OLESDATTER RAKNES (1709 - 1774) Hamre/Hosanger? Gift 1742 m Jacob Haldorsen Bysheim. Mor til Haldor Jacobsen Bysheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Er du sikker på at hun het Olesdatter? Jeg finner Kari Larsdatter Raknes f. 1709 g.m. Jacob Haldorsen Bysheim i 1742. Men lenger bakover kommer jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har Kari Olesdatter etter min fars granskning på 60-tallet. Men kunne ikke finne henne i noen arkiver. Jeg vil nå lete videre etter Kari Larsdatter.Hjertelig takk!Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Hei igjen. Det er mulig at hun har vært gift med en Raknes tidligere, for når jeg søker på 'gard brur', er hun ikke oppført under Raknes i Hamre. Men det kan jo selvfølgelig være andre gårder som heter Raknes. På Family Search finner jeg henne som Larsdatter på 3 oppføringer, mens på en fjerde oppføring står det 'Larsen or Olsen'. Så for å komme videre må du gjerne lete på begge navn.Beklager at jeg ikke klarer å hjelpe deg mer enn dette.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.