Gå til innhold
Arkivverket

[#25810] Temaoverskrifter

Gjest Andreas Snildal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg tror det kan terpes i det uendelige på at en må ha med viktige opplysninger i overskrifter når en legger ut spørsmål på Brukerforumet, uten at det hjelper der minste. Dette temaet var oppe for ca en måned siden(siste innlegg her i forrige 'runde' den 08.07). Jeg var borte fra pc og internett i perioden 17.07 til 07.08, og jeg har vel nesten aldri lest så mange emner med mangelfulle overskrifter i går og i dag som for denne perioden. Jeg prøver å skrive stikkord når jeg lager spørsmål, men det er jeg ikke alltid like flink til(det hender jeg lar det være hvis jeg ikke greier å finne på noe stikkord som passer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Stort sett ser det ut til å være de helt ferske deltakerne som bruker titler som «søker etter slekt» eller «bestemor». Vi bør vel være litt overbærende med nykomlinger, og gjerne fortelle dem hvordan og hvorfor en temaoverskrift bør være mest mulig informativ. Eller ønsker vi ikke nykomlinger her?Ellers er jeg enig med Geir (24) i at «ordensreglene» kan gjøres bedre, og kanskje erstattes med en mer konsis «sjekkliste».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Eg var ein gang innom et kontor der det var mange hyller, fulle av fine blå ringpermar på rekke og rad. Alle permane var sirlig merka - 'Diverse papirer'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin

Det burde åpenbart vært fylkesinndeling slik som det svenske 'anbytarforum'. Så kunne man ha slektsnavn og en 'diverse' boks med kuriositeter og annet i en samlingsmappe. Det går åpenbart ikke å få bukt med useriøse overskrifter som 'hvem var bestefar?' osv. Å være nybegynner er ingen unnskyldning. Det eneste som hjelper er hvis ingen svarer på slike innlegg. Men siden de likevel blir stående, burde det vært en webmaster som slettet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heikan ikke webmaster bygge inn en funksjon om valg av fylke man må jo legge inn emailadresse, så da skulle det vel og være mulig å legge inn hvilket fylke man søker etter folk i eventuelt landsdel.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Eit lite forslag: når ein meir røynd brukar svarer på innlegg med mangelfull temaoverskrift / manglande stikkord, kan ein avslutte med ei høfleg tilvising om lag slik:'Eg minner elles om denne debatten: LenkeDet er større sjanse for å få hjelp om ein gir spørsmålet ei presis overskrift og nyttar gode stikkord'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.