Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#25951] Anna Dorthe Hansdtr. f. ca. 1825 i Ølve, Kvinnherad,Hordaland.Foreldre?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1865 finner vi Anna D. Hansdtr. med ektemann Hans Tørrisen og fem barn på gården Grimsland, Tysnes i Hordaland LenkeJeg klarer imidlertid ikke å finne ekteskapet deres (trolig rundt 1855).Anne D. Hansdtr. skal være født ca. 1824 i Ølve, Kvinnherad.Jeg kan heller ikke finne fødselen hennes på FamilySearch.Imidlertid finner jeg alle fem barna født/døpt i Tysnes .Kan noen hjelpe meg enten med et oppslag i bygdebok for Kvinnherad, eller oppslag i kirkeboka for å finne fødsel/ekteskap? All den tid både Hans og Anne var fra Kvinnherad, så vil jeg tro det er der man må for å finne hhenne:

Kvinnherad 2 av Erling Vaage, s.142: Hans Tørresson Vetledale f. 1832 i Ølve sokn g.m Anna Dorotea Hansdatter, Storedale f. 1825 i Ølve sokn. Foreldrene til Anna: Hans Hansson, Storedale (1787-1845), Kristi Hansdatter, Lygre. (Kvinnherad 2 s. 126)Geir

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for raskt svar Geir. Da falt den brikken på plass.Så får jeg vente til jeg selv har anledning til å sjekke kirkeboka etter fødselen og sikkert også ekteskapet i Kvinnherad. Mvh. Rune Thorstensen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.