Gå til innhold
Arkivverket

[#26017] Marthe Andersd. fra Hole i Løten f. ca 1819


Gjest Lena Berg Nordli
 Del

Recommended Posts

Hei!Har ingen løsning til deg, men ifølge Family Search ble Marthe og Ole gift 31.10.1847 i Nord-Odal. Da ble hennes far oppgitt til Anders Nilsen (mors navn ikke oppgitt). Ole sin far oppgitt til Peder Olsen.Siden Marthe flyttet fra Løten - kan en kanskje gjette på at hun er født i Hedemark. Ved søk på FS har jeg funnet tre som kan være aktuelle (og som du bør sjekke nærmere): Døpt 10.1.1819 i Stange - foreldre Anders Nilsen og Pernille Hansdatter (Anders er i en annen sammenheng nevnt som Anders Nilsen Hjermstad).Døpt 18.3.1819 i Vang - foreldre Anders Nilsen og Marthe Andersdatter.Døpt 17.5.1818 i Vang - foreldre Andreas Nilsen og Marith Gulbrandsdatter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Tusen takk! Det er nok kanskje fra FS jeg for lenge siden fant ut det med Anders Nilsen. Det hadde 'passet' bra, navnet Nils kom inn i etterslekta for første gang blant barna til Marthe. Det stemmer også at hennes svigerfar het Peder Olsen. Har mest tro på den fra Stange, siden Stange er nabobygd. Vang er jo lenger opp på Hedmarken, så jeg starter nærmest hjemme!Takk skal du ha, og flere tips mottas med takk!Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.