Gå til innhold
Arkivverket

[#26682] Opplysninger om Charlotte Caludan, Sandar


Gjest Toril Skovly
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Rostrup

Jeg går ut i fra at det er Ole Iversen Tidemand du mener, biskop i Bergen 1757-1762, det samme i Kristiansand 1762-1778. Han finner du opplysninger om i Lampe: Lenke , inkludert svar på ditt spørsmål om hvem foreldrene til hans kone var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Tusen takk for svar. Foranledningen til mitt spørsmål var at jeg på 'Vestfold-slekt: Sandar kirkebok. Døpte 1733-1799' fant en Fredrik som ble døpt 18.01.1734, far: Ole Tidemans. mor: Charlotte Caludan. Har nok kommet i skade for å blande sammen denne Fredrik med Fredrik Olsen fra Fevang S i Sandar, som var min 3 x tipp. Men atter en gang, takk for responsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei!På side 128 i Sandar Bygdebok finner du opplysninger om Kristen Simonssøn Calundan, prest i Sandar 1717 – 32. Han var kjøpmandssønn fra Kallundborg i Danmark. Datteren Charlotte Elonora ble i 13 års alder forført av huslæreren, Ole Tidemand, og de ble senere gift. Ole Tidemand ble prest i Hedrum og seinere i Bergen, seinere prost og biskop. Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Takk til deg også, Kjell. Men som sagt så er jeg veldig i tvil om denne Fredrik som jeg har skrevet om i mitt forrige innlegg har noe med 'min' Fredrik Olsen fra Fevang S å gjøre... Mvh Toril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.