Gå til innhold
Arkivverket

[#26786] Maren Susanne Henriksdatter Rohde, Vefsen


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Eldar Gundersen har tatt opp et problem angående Peter Andersen Rode. Det minner meg på om at jeg for noen år siden var i kontakt med Gundersen angående Maren Susanne Henriksdatter Rohde, uten at vi fant noe endelig svar. Maren giftet seg 5. november 1764 i Bjarkøy med Ole Kristoffersen Bach. Hun skal være født i Kulstadsjøen i Vefsen, og en kan lure på om det er noen slektsforbindelser mellom Peter Andersen Rode og Maren S. H. Rohde. Jeg tror ikke vi skal legge vekt på forskjellig skrivemåte av etternavn. Det er usikkerhet om Marens fødselsår. Jeg har tre forskjellige fødselsår på Maren, 1721, 1725 og 1738. I og med at mannen er født i 1738 og datteren i 1765, holder jeg 1738 for å være det mest sannsynlige årstallet. Er det noen som har noen informasjon om Maren og hennes foreldre? mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.