Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#27097] Lava Arentsd.Melöy.

Recommended Posts

Gjest Geir Aasmoe

I boken 'Slegten Benkestok' står at Lava Arentsdatter var gift med Ole Larsen, og at deres datter Berit Kirstine Olsdatter (1828-1855) fra Storvik i Gildeskål (hvor Ole og Lava da trolig bodde) var gift med Peder Augustinussen i hans 1. ekteskap. Det er Peder Augustinussen som er av etterkommer etter Benkestokkene.

Gjest Terje Pedersen

Jeg tror man her er utsatt for en navneforveksling! Hvis du leser hele teksten i boken, så står der at Berit og Peder var uten barn! Der er altså ingen efterkommere. Den Lava Malena Arntsdatter som ble født på Arhaugen og døpt i Meløy i 1802 giftet seg nemlig meget ung med Arnt Henriksen fra Rana. Så vidt jeg kan se fikk de minst 10 barn. Men, Benkestok-efterkommer? - kan ikke utelukkes, men jeg ser ingen umiddelbare linjer bakover i tid fra Lava, hverken på far- eller morsiden. Lava hadde 3 helsøsken og 5 halvsøsken på farsiden.

Gjest Paul johnsen

Hei Mariann! Tusen takk skal du ha! Dette var jammen fint.Nå har jeg fått rede på mye som jeg har lurt på i lang tid,jeg skal nå bare få lest igjennom dette ordentlig.Hvis Lava er din 2 tipp så er det ikke sikkert vi er så fjernt i slekt.Det beror på hvilken gren du har.Selv er jeg etter Arent og Lavas datter Anna Bergitte,1ste tipp,hennes datter Albertine,min oldemor,hennes datter Pauline,min bestemor,hennes sönn Konrad min far.Håper å höre fra deg igjenn om dette.Min mailadr har du her ovenfor.Mvh Paul.

Gjest Mariann Stokken

Det er alltid moro å finna nye slektningar!!Eg sender deg ein mail sannsynlegvis i løpet av helga.Eg stammar frå Lava og Arnt si dotter Henrikke, ho vart mor til Kristine Albertine(Albertine her og :-), som vart mor til min morfar.Venleg helsing Mariann.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.