Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#27136] Etterlysning etter Simen Simensen frå Fåberg

Recommended Posts

Gjest Frode Myrheim

Eg legg herved ut ei etterlysning etter Simen Simensen født 02.11.1883 ved Holen i Fåberg og døpt 25.11.1883 i Fåberg kyrkje. Han er nemnt som far til det uekte barnet Arnfinn, f. 05.05.1908 og døpt 10.05.1908 på Rikshospitalet. Mora var Olea Skjæret (f. 12.02.1885 på Skjæret i Våler i Solør og dp. 16.08.1885 i Våler kyrkje). Simen bodde ved sonen Arnfinns dåp i Thorvald Meyersgt. 21, 3 høgda.Er det noen som kjenner meir til Simens videre skjebne?Frode Myrheim

Gjest Alf Sanden

Dette var interessant. Jeg har en Simen Simensen som kan passe, i min slekt. Hos meg er han født 4. november i samme område og han bodde i Oslo på den tiden. Han hadde en søster i Th. Meyersgate 31. 4 etasje, men hvor han bodde vet jeg ikke. Han fikk en uekte datter i 1903 med en annen dame fra Kongsvingerkanten. Ble senere gift med en annen i 1911. Dette har jeg mer om.Alf

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er ingen Simen Simensens senhøstes 1924 i Kristiania ( jeg antar det er Kristiania og ikke Oslo (Gamlebyen) du mener Alf ) som passer, den eneste ved det navnet er langt eldre og kommer annensteds fra.Om skriveformen er/kan være Simonsen, er det flere kandidater, et yrke hadde da hjulper betraktelig for eventuelt å kikke på FT 1923.Og finnes det noe dødsår ( bare aktuelt om det er Aker eller byen).

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.