Gå til innhold
Arkivverket

[#27148] Andreas Pettersen og Kaisa Danielsdatter, Vestby


Gjest Gunnar Bjørge
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Bjørge

Julie Andreasdatter ble født i Son, Vestby 30. mai 1854 og døpt 30. juli samme år. Foreldrene, Andreas Pettersen og Kaisa Danielsdatter, var ikke gift på dette tidspunktet.I FamilySearch har jeg funnet at det muligens er disse som gifter seg i Saaner kirke i Vestby i ca 1854, og at de begge var fra Sverige.Jeg har ingen opplysninger om Andreas og Kaisa ut over dette, finner dem heller ikke i folketellingene.Er det noen som har muligheter til å gjøre oppslag i kirkebøkene for Vestby og se etter for meg? Hvor kommer de fra, hvem var foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Julie Andreasdatter Female Event(s):Birth: 30 MAY 1854 Saaner, Vestby, Akershus, NorwayChristening: 30 JUL 1854 Saaner, Vestby, Akershus, NorwayDeath: Burial: Parents:Father: Andreas PettersenMother: Kaisa Danielsdatter--------------------------------------------------Finner to ekteskap i FS: Kaisa Danielsdatter Female Event(s):Birth: About 1826 , , SwedenMarriages:Spouse: Andreas PettersenMarriage: About 1854 Of Saaner, Vestby, Akershus, Norway--------------------------------------------------Kaisa Sophie Danielsdatter Female Event(s):Birth: 1826 Karlanda, Varmland, SwedenMarriages:Spouse: Ener Anton LarsenMarriage: About 1859 Of Saaner, Vestby, Akershus, Norway--------------------------------------------------Her er en datter av Ener og KaisaANNE SOPHIE ENERSDATTER Female Event(s):Birth: 08 JAN 1860 Christening: 25 MAR 1860 Vestby, Akershus, NorwayDeath: Burial: Parents:Father: ENER ANTHON LARSENMother: KAISA SOPHIE DANIELSDATTER--------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Bjørge

Hei Grethe!Det er den riktig Julie Andreasdatter og riktig ekteskap i Saaner du har funnet.Men som du ser har ikke FamilySearch alle detaljer, og er heller ikke presis når det gjelder ekteskapet mellom Andreas Pettersen og Kaisa Danielsdatter.Det er mange Kaisa Danielsdotter (født ca 1826) i Sverige på denne tid, og sikkert også flere Andreas Pettersson (født ca 1825), som han kanskje het på svensk.Derfor skulle jeg gjerne vite mer presis hvem disse var; hvor i Sverige, når var de født og hvem var foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.