Gå til innhold
Arkivverket

[#27585] N.Tr.lag-Inderøy-Flatås-Glømstad

Gjest Borgny Fremo
 Del

Recommended Posts

Gjest Borgny Fremo

I f.t 1865 er Elling Andreas Einarsen Flatås 18 år. F.t 1875 finner jeg han ikke men Andreas Einarsen f. 1848. F,t. 1900 Ellig Andreas Einarsen f. 1848 men ingen Andreas Eiarsen.Er dette en og samme person. I Inderøyboka står under Glømstad Andreas Einarson g. med Serina Sakariasdtr. mens det i f.t.1900 er Elling Adreas g.med Nikoline søster av Serine.De har en datter som kaller seg Andreasen. Kan noen hjelpe meg med floken? Hilsen Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Hei, er du i slekt med disse? Uansett, Elling Andreas Einarsen Flatås er født på min families gård i Inderøy, han var bror av min tipp-oldefar.Det som er rett er følgende:Elling Andreas var gift (1876) med Nikoline Sakreasdatter Glømstad. Disse hadde en datter: Serine Margrethe Andreasdatter Glømstad (1883-1954).Elling Andreas kalte seg Andreas til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Hei. Det var morsomt.Elling Andreas og jer er 3. kusiner 2 generasjoner tilbake. Vår felles forfeder er Rasmus Pedersen Gran og Ellen Larsdtr. Hjulstad .(Johanna Rasmusdt g. Vatn-Eli Jørgensdtr.g.Verstad-Mortinus Nilsen Verstad-Eline Mort.Indjerd(Storvoll)-Gudrun Sefaniasdtr. Ålbergsjø-meg). Var Andreas gift med begge søstrene eller er det feil i Inderøyboka s.299 I en gammel bok er notert i permen 'Lorent Fjerstads mor er søster til Massi Olsdtr.' Hun er min oldemor, het Katterås f. 1834 men jeg finner ingen forbindelse der.Har du noen opplysninger? Takk for all hjelp. Hilsen Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Serine Margrethe Sakariasdatter Glømstad var gift med Jakob Olsen Vist, f. 1838. Så det er nok trykkfeil i Inderøyboka ja.Det er flere Lorns Fjerstad opp gjennom årene, jeg finner ingen i egne registre med mor som skal hete et eller annet med Olsdatter, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.