Gå til innhold
Arkivverket

[#27675] Gulløv Andersdatter Klæbu f. 1776 , Stod, gift med Ole Thomassen Beitstad,

Gjest Ingvild Alme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Alme

Er det noen som vet hvor Ole Thommasen kom fra ? Finnes det flere opplysninger om denne familien ? Gullov Andersdatter Klæbu Østre Hun ble født 1 apr 1776 i Stod, NT . Hun var datter av Anders Haagensen Wanderaas og Marit Christopherdatter Klæbu.Hun ble døpt 1 apr 1776 i For kirke, Stod. Hun bodde på gården Klæbu nedre 73-1, Stod, NT i 1777 . Hun er registrert i folketellingen i 1801 som tjenestegjente på gården Holmen Indre 53-1, Veø. M og R Hun bodde på Røseggplass, Røsegg 69-1, Beitstad, NT i fra 1802 til 1813 . Hun bodde på plassen Klæbumoen, Klæbu nedre 73-4, Stod, NT etter 1813 .Barn av Gullov Andersdatter Klæbu og Ole Thomasen Ramberg 1. Marta Olsen Hatling 11 , Født: Stod, NT, 6 jun 1801 2. Andreas Olsen Røseggplass 12 , Født: Beitstad, NT, 21 mar 1804, Død: Stod, NT, 1875 3. Olava Olsen Røseggplass 13 , Født: Beitstad, NT, 4 sep 1807 4. Tarald Olsen Røseggplass 14 , Født: Beitstad, NT, 13 des 1812 5. Jonetta Olsdatter Klæbumoen 15 , Født: Stod, NT, 8 des 1816, Død: Ogndal, NT, 1874 Parforhold: Ole Thomasen 1-1 Han var sønn av Thomas JakobsenFamiliehendelser Gullov Andersdatter Klæbu og Ole Thommasen giftet seg i Stod, NT 25 okt 1800 begge 1. ekteskap.Glad for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Alme

Hei, Takk for svar. Jeg har funnet en Ole Thomassen Ramberg f. 3 sep 1769. i mormonregisteret Men jeg er ikke sikker på om det er han jeg leter etter.mvh Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Alme

Far til Ole Thomassen heter Thomas Jacobsen, trolig fra Beistaden Dette har jeg funnet i 'Nokre ætteoppteikningar frå Stod, Kvam, Beitstad, side 100, skrevet av Sverre Hatling mfl. Utgitt i mai 1956. Vet ikke om dette er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Ola Tomassen Ramberg ble gift emd en annen i 1796 og han døde i 1840, og faren het Tomas Andersen, så han er det neppe.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.