Gå til innhold
Arkivverket

[#27922] Anene til Oscar fra gården Aas i Vik

Gjest Trygve Espedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Trygve Espedal

Søker opplysninger om anene til Oscar fra gården Aase i Vik. Han er født 1886 og utvandret med foreldrene til USA en gang mellom 1886 0g 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Arne Sem-Johansen

Har sett i bygdebok for Vik under garden Aase so ligger i fjordarmen Arnfjord i Sognefjorden. Under garden Aase reiste noen til Amerika i 1870 men ingen fra denne gard har hatt navnet Oskar. De som reiste i 1870 var to familier der begge kom fra Aase begge hadde navnet Anfinn Johannesson Den ene var fødd i 1833 og den andre i 1834 i følge utreisen. Jeg har ikke sjekket dette opp med emigrasjons boken for Vik Kommune da jeg ikke har den tilgjengelig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Er det Vik i Sogn, du meinar? Og i tilfelle er det to gardar som heiter Åse (+ Åsberget). Veit du om han var frå sjølve Vik eller frå Arnafjoden? Kan han hatt eit anna namn enn Oscar i Norge? Oscar/Oskar er svert uvanlig i Vik i Sogn. Eg har prøvd å søkja på ”os*r, under fødte i Vik. Og fant kunn ein Oskar og han var født så seint som 1911. Det vart mange spørsmål men godt meint. Du har vell ikkje tilfeldig vis farsnamnet hans?MVH. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

I emigrantar over Bergen frå Vik kommune er det kunn ein familien frå Åse med barn. Som reiser i dette tidsromet. Dei er frå Åse i Arnafjorden og har ein son Ole. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=0226EMIG&gardpostnr=511&merk=511#ovre>LenkeFar til Ole, Simon i 1865, LenkeVingselen til Oles foreldre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.