Gå til innhold
Arkivverket

[#28009] Gjertrud Henriksdatter g.m. Christopher Hansen Grorud, V.Bærum. Skifte 1731.

Gjest Karin Linnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Hei! Jeg kan ikke hjelpe deg med spørsmålet, men på DIS-Norges nettsider, Slektsforskerbasen, finner jeg følgende person registrert på gården Trulsrud i Bærum Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bærum - en bygs historie bd. 1, s.518 Grorud: Kristofer Hansen gift med Gjertrud Henriksdt., oppføres 1710. I 1702 nevnes en eier som het Kristen, som må ha vært der en kort tid. Kristofer døde ca. 1731, og hadde 4 barn. Enka døde 1743, 77 år gammel. Hun har vel brukt gården inntil sønnene, Hans og Kristen Kristofersønner , overtok den. Barna var: 1)Hans 2)Kristen 3)Randi gm. Ole Kristofersen Bærums verk 4)Eli gm. Peder Arnesen Ende.Samme bok, s.466, Trulsrud: Kristen Torbjørnsen het den eldste mann på gården som vi vet om. Han var født omkring år 1614 og hans eldste sønn het Gulbrand. Han var der til omkring 1680.Henrik Kristensen var den neste bruker og var vistnok sønn av foregående. Han ble selveier 1698. Må være død omkring 1710. Fra 1711 oppføres Even Henriksen. Han levde til 1735 og ble 64 år gammel.........Det var alt som sto i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Karin Linnerud

Tusen takk til Berit Knudsen. Det er en stund siden jeg har vært inne på Debattsiden, så jeg har ikke sett dine siste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.