Gå til innhold
Arkivverket

[#28162] Jacob Jansen, død i Bergen 1897?

Gjest Birgit E.
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgit E.

HeiMin oldemor, Josefine Jansen f.1.5.1862 i Trondheim, var datter av Morthina Haugan f.ca. 1838 på Frøya, og Jacob Jansen. Jacob skulle etter 'familiehistorien' vært født den 17.6.1841 og død som hotelleier i Bergen i 1897. Jeg kan ikke finne noen opplysninger om denne Jacob, og ville blitt svært glad om noen kunne hjelpe!Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgit E.

Opplysningene fra folketellingene stemmer. Jeg vet også at Josefine giftet seg med Odin Bakken den 19.5.1886 i Trondheim og døde den 1.5.1829 i Mosjøen. Problemet mitt er å finne andre opplysninger enn de som er tilgjengelige via internett. Hvor finner man for eksempel opplysninger om dåpsinnførseler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Siden du vet at Josefine ble født i Trondheim, vil den aktuelle kirkeboka inneholde dåpen hennes, og da må du vite i hvilken menighet i Trondheim hun ble født/døpt. Riksarkivet har mikrofilm av kirkebøker for hele landet, men i og med at Riksarkivbygningen nå utvides, er mikrofilmene overført til Deichmanske bibliotek. Imidlertid har også bibliotekene, som driver fjernlån for slektsgranskere, kjøpt mye mikrofilm, så et alternativ kan være å gå innom nærmeste bibliotek for å sjekke om de har film og leseapparat der, ev. om film kan lånes inn. Jeg legger ved en lenke med oversikt over hva som finnes av mikrofilmede kirkebøker for Sør-Trøndelag Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.