Gå til innhold
Arkivverket

[#28288] Family Search/Folketellinger


Gjest Geir Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Simensen

Rigmor Waler.Synes du er langt over kanten nå. Dette er et forum for alle. Å gå til personangrep og spydigheter,er lavmål. Geir Paulsen sitt innlegg er lagt inn som debatt. Mitt innlegg kom først som nr 39. Hvor jeg rett og slett humret av iveren til de som svarte på innlegget. Kan du ikke debattere,så spar deg for ytterligere spydigheter.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Populære Dager

Gjest Geir Paulsen

Jeg for min del trekker meg fra denne debatten. I og med at det var jeg som startet den, så kan jeg vel kanskje det. Kommer vel kritikk mot det også. Men har ihvertfall lært meg at det å kritisere noe eller noen her er som å banne i kjerka.God helg til alleHilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei igjen Geir. Det er så mange som har kritisert FS at det kan ikke være nødvendig å gjøre det igjen og igjen til det kjedsommelige.Men, hva mener du egentlig når du skriver 'Jeg synes ikke folk ukritisk til stadighet skal henvise til FS.' ? Det er vel det jeg egentlig har hengt meg opp i. Jeg klarer ikke å forstå dette på noen annen måte enn at, det var bedre om man lot være å bruke FS og folketellinger.Vel det er din personlige mening, og den har du full rett til å ha. Men jeg synes også at når du kommer med et slikt utspill må du også komme med et alternativ til hva vi kan gjøre bedre.Jeg tar gjerne i mot bra forslag til alternative kilder. Så jeg spør deg derfor direkte. Hva synes du vi skal gjøre i steden? Hvilke kilder skal vi bruke?Så et lokalt problem for meg til slutt ang. å hjelpe uten FS og FT. Stats-/Riksarkivet i Oslo er stengt i 1 år, og jeg vet at de har satt opp noen få maskiner på Deichmann. Jeg har vært der. Men det er ikke til så veldig stor hjelp da nesten halvparten av filmrullmaskinene ikke virker. På mitt nærbibliotek har jeg prøvet å fjernlåne f.eks. bygdebøker, men det vil de ikke da det er for mye arbeid med det. De har heller ikke noen apparater til lesning av film. Hva er da valget mitt. La helt være å PRØVE og hjelpe eller benytte meg av det som allerede ligger på nettet, men som 'spørreren' egentlig burde ha kunnet finne selv, men ikke klarer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.