Gå til innhold
Arkivverket

[#28374] Hitra, Johan Johansen Dahl


Gjest Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Jeg prøver å finne denne karen, men vet ikke når han ble født, om han var gift med Anne eller de bare fikk barn samen er jeg ikke helt sikker på heller. De fikk ihvertfal en datter Johanne f 22-07-1919. jeg har ikke funnet noen Johan Johansen Dahl i folketellingen der, og navnet er såpass vanlig at jeg håpet kanskje noen kunne spore meg på rett vei. Datteren er vel født for sent til at jeg kan finne den fødselen og evt se om foreldrene var gift og evt morens patronymAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Strømman Røvik

Hei! Har funnet to tips til deg. Mulig tipsene gjelder samme person, men det vet jeg ikke.I Norges bebyggelse herredsbindet for Sør-Trøndelag, Nordre del, finner du under Kvenvær: Dalen, gnr. 63, bnr.4: Dalen. Eier: Navn kan jeg ikke oppgi her, født i 1915. Foreldre: Johan og Anna D.Likeså finner du under døpte, Kvenvær, på digitalarkivet: Johan f. 2/5 1884: far: Haftor Johansen, mor: Maren Jensine Larsdtr. Bosted: Dalen[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=kvendp82&gardpostnr=62&merk=62#ovre>Lenke Dermed skulle Johan vel ha hett Haftorsen til etternavn, men i FT 1900 het han Johan Johannsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Hei Eva.Dette høres lovende ut. Står det nevnt noen evt barn i herredsbindet? Kanskje lettere å kontakte evt barn og høre om de kjenner til at faren skulle ha en søster Johana gift med så og så. Han som er født i 1915 kan vel godt være død nå.Hvis det står noe kan du sende meg det privat til min email adresse?anne.hildrum@chello.noAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.