Gå til innhold
Arkivverket

[#28431] Kristiania 1895-1900

Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Min oldemors foreldre - Andreas Olsen Gusterud og Sofia Edfeldt - traff hverandre i Kristiania i rundt år 1900, men flyttet snart til hans hjemsted - Gusterud i Eidskog. Se lenke til 1900-tellinga: LenkeHar noen mulighet til å slå opp i Kristiania Adressebog for 1898, 1899 og 1900 for å finne ut hvor i byen de bodde. De skal visstnok ha giftet seg i Fagerborg Kirke i 1900...Hans fulle navn: Andreas Olsen Gusterud Hennes fulle navn: Sofia (Sophia, Sophie) Bengtsdotter Edfeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ingen er oppført under navnet Gusterud i tidsrommet 1895-1901 i Kristiania adressebøker. Han kan selvsagt stå under Andreas Olsen og da blir han langt verre å finne gjennom adressebøker. (Med forbehold om at jeg kan ha oversett ham, lite trolig, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Da må han nok være oppført som Andreas Olsen, ja. En mulighet kan være Andreas Kjelsrud. Hans far var født på Kjelsrud (i Vardal), og hans farbrødre brukte dette som etternavn. Iflg. FT 1900 arbeidet han med 'cementstøbning', og i følge min oldemor jobbet han som murer, bl.a. på Østbanehallen i Oslo.Hans kone, Sofia Bengtsdotter Edfeldt, var flyttet inn fra Säffle (By socken) i Värmland, og jobbet visstnok på Freia sjokoladefabrikk.Alle opplysninger mottas med takk!mvh Frank H. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.