Gå til innhold
Arkivverket

[#28832] Marie Fyren - hvem var hennes foreldre?


Gjest Hallvard A. Vie
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvard A. Vie

Anders J. Moen, Florø, tok den 30.10.2004 opp i Brukerforumet (8693: Zinche)et spørsmål som jeg også lurer sterkt på: 'Hvem var så foreldrene til Marie Fyren? Kan det ha vært Morten Henrich Peterson von Fyren født 1711 død 1765 og Christina Sophia Lauritzdtr. Smith født 1712 død 1788?'Jeg sjekket på Morten Fyren og Christina Smith på FamilySearch, og det kom opp fire barn, men ingen Marie. Dette paret ser ut til å være av tyske familier, men levde i Rogaland.Håper arkivene sier noe om foreldrene til Marie Fyren (gift 15.11.1757 med Johann Christopher Zinche, i Fredrikstad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hallvard A. Vie

Ifølge FamilySearch var det mange med etternavn 'von Fyren' eller bare 'Fyren' på 1700-tallet, spesielt i Rogaland, men også andre steder i Sør-Norge. I Østfold finner jeg bare Marie. Navnet ser ut til å komme fra kontinentet, eller har det noen norsk bakgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.