Gå til innhold
Arkivverket

[#28872] Støren i Sør Trøndelag


Gjest Mette Værnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Jeg finner Peder Olsen Granøyen og Else Eliasdatter Rogstad gift 13. oktober 1746 i Støren sogn. De havna etterhvert i Ytterøy prestegjeld og jeg finner dem i 1776 på gården Hammer i Mosvik sogn. Peder er 51 år, Else er 52 år med barna Isak 27, Elias 19, Jacob, Inger 20 og Marit på 5. Peder og Elses sønn, Johannes som er min 4 ganger tipp oldefar, er ikke skrevet inn på Hammer i 1776 men han ble døpt i/på Støren 31. januar 1751.Jeg finner ei Else døpt 6. februar 1724 med far Elias Olsen Øyen, som stemmer bra med alder i forholdet folketelling 1776 og ganske bra ved død i 1789.. Elias Olsen Øjen giftet seg 26. februar 1719 med Gollaug Olsdatter..Else og Peder fikk seinere ei datter som de kalte Golloug og et av barnabarna, Elias, hadde også ei datter ved navn Golloug..Når det gjelder Peder Olsen Granøyen så finner jeg flere barn døpt med Ole Granøyen som far, men ingen Peder..Er det noen som vet om Else døpt februar 1724 er den samme Else Eliasdatter som gifter seg med Peder Olsen 22 år seinere?? Er det noen som vet om Ole Granøyen og kone Kari Olsdatter var Peder Olsens opphav, og i så fall om når Peder ble født/døpt??På forhånd takk...mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

FS har Elias Olsen GRANøien g.m. Gollaug Olsd Bones. Elias sine foreldre er ført opp som Ole Larsen Oinis(?) og Else Eliassen Øien, så da antar jeg at du er på rett veg med Else også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.