Gå til innhold
Arkivverket

[#28889] Axel Andersson & Bolette Alfine


Gjest Per Åsander
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Åsander

Søker informasjon om Axel Andersson, f 1854 i Sverige og gift med Bolette Alfine ...(etternavn?) fra Borge Sogn Sm, f 1868. De står oppført i 1900-folketellinga for Fredrikstad. De hadde 6 barn: Hegart Henry f 1887; Anton Victor f 1888; Bernt Aslak f 1893; Johan Artur f 1895; Adore Bergliaat f 1897 og Serafia f 1900.Axel skal ha kommet fra Falun i Sverige ..... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Per, har vel ikke funnet noe nytt til deg, men et lite søk på familysearch har gitt datoer på noen av barna.Alle barna heter Aslaksen/Aslaksdatter med et unntak. Alle er født i Fredrikstad og døpt i Østre Fredrikstad. Foreldrenes navn veksler noe. Far: Aksel Andersen /Aksel Alfred Andersen/Aksel Alfred Hedstrøm. Mor: Bolette Johansen/ Alvine Bolette Johansen.Barna jeg fant: Anton Viktor f 24 sept 1888 dp 26 juni Bernt Eugen f 6 mar 1891 dp 30 mar Bernt Aslak f 21 aug 1893 dp 22 okt Johan Arthur f 21 mar 1896 dp 2 apr Adore Bergljot f 1 jun 1898 dp 26 jun.Det var ved Bernt Aslaks fødsel/dåp at faren het Hedstrøm.Sønnen Bernt Eugen som var f 1891 døde muligens før 1900 i og med at hen ikke var med da ?Jeg fant også Aksel Alfred Andersen og Alvine Bolette Johansen som viet 9 jan 1887 i Østre Fredrikstad, også dette på familysearch/vri. Desverre stod det kun dato, ikke hvor de kom fra eller noen av fedrenes navnt. Nå når du har datoen, er kanskje det greit å sjekke opp mot kirkeboken. De har vel den ved biblioteket i Halden ?Jeg har cd'n sveriges befolkning 1890, og der kan jo Aksels familie finnes, i alle fall søsken ? Det du foreløpig vet, er vel noe magert til å finne noe der vil jeg tro. Finner du noe mer så kan jeg se der.Altså ikke noe stort nytt her, men jeg ville nå allikevel nevne det. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.