Gå til innhold
Arkivverket

[#29290] Olga Thoresen, født i Bodø/Bodin, 29 juli 1898.


Gjest Ørjan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Larsen

Hei.Er det noen i området Bodø som vet hvem denne dama kan være? Hun ble gift med Ludvig Andreas Stokkeland, Ålesund. De bodde i Ålesund.Hun døde i 1975 i Ålesund. Jeg vet ikke mere om henne og hennes foreldre. Dette er alt, håper noen vet mer.Håper på hjelp her.Mvh Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Mariann.Jeg har et innlegg ja, men ingen vet noe særlig om Mannen til Olga virker det som, så jeg legger derfor inn på henne alene, og håper noen vet noe her som er fra området. Jeg har ikke hadt tid til å finne bygdebøker for området. Hadde håpet at noen viste noe om henne,( som jeg kunne lete utfra)Men jeg beklager 'mitt rot' med 2 innlegg.Jeg skjønner godt at folk reagerer, kunne holdt meg til det ene. Men Jeg tenkte vel litt feil her, men men gjort er gjort.Takk for hjelp til de som har svart på begge innlegg. Hilsen fra Ørjan. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Til Odd. Dette kan jo være Olga jeg leter etter. Men vet du om det finnes utflytter lister som hun kan være med i eller finnes hun som gift? Hvor kan jeg lete? Jeg aner ikke hvor jeg skal se...Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Johnsen

Etter en rask kikk i KB for Bodø finner jeg bare en Olga født ”ægte” 29.07.1898 på Nystad i Bodø, så det ser ut for at Odd Brede har funnet den rette. Olga Alette ble døpt 16.10.1898. Foreldre var Fisker Ibenhardt ?Pihl? Antonius Toresen f. 1871 og Louise Bertea Pedersdatter f. 1874. Har du noen ide om når de giftet seg eller når første barnet kom? Hilsen Gisle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hallo Gisle og tusen takk for svar. Vet noen mere om familien? Hva het barna til Ibenhardt og Louise? Hvor i Bodø ca er Nystad?Hilsen fra Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei. Her er søsken av Olga. Ingrid Toresen, ugift. Randi Toresen, gift Johannesen. Fredrik Toresen, gift med Beate.....Er det noen som kan bekrefte at dette er Søsken av den overnevnte Olga Toresen?Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Olga Toresen giftet seg med Ludvig A. Stokkeland, her er to halvbrødre av Ludvig: Olaf Volstad og Sigurd Volstad, Ålesund. Olaf har en datter som heter Inger Anne Volstad. Bosted Larsgård, Ålesund?Her er bare noen navn, kanskje neon vet mere?Mvh Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Johnsen

Hei Ørjan,Olga hadde ihvertfall disse søskene: Ingrid Leonore f.04.06.1901, Fredrik Johan f.01.03.1904 og Ragnhild Helene f. 10.08.1907. Farens navn skal være Ibenhardt Peter Antonius Thoresen.Hilsen Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Gisle.Tusen takk for dette. Da er det rett Olga som er funnet. Vet du noe mer om foreldre til Ibenhardt og Louise?Takker igjen! Supert.Hilsen fra Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Foreldrene og farfaren til Louise finner du under lenken fra Odd Brede i innlegg 2. Og du finner sikkert Ibenhardt Thoresen i FT 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Johnsen

Hei igjen,Ved en tilfeldighet fant jeg følgende i KB for Bodin: Ibenhanrd og Lovise giftet seg den 05.09.1897. Ibenhard er fisker og f. 1871 i Kjerringøy. Han ble konfirmert i Kjerringøy 09.10.1887. Hans far var husmann Thor Nicolai Pedersen. Lovise f. 1874 på Nystad og hennes far er Peter Hansen. Forlovere var Peter Hansen og Johan Olsen, Nystad.I Slektsbok for Kjerringøy, Nordfold og Sørfold av Asbjørn P. Lind finner vi på side 66 Tore Nikolai Pedersen ( 03.07.1843-16.03.1922 ) på Fjære i Kjerringøy, gift den 31.12.1870 med Ovidia Marie Hansdatter ( 28.08.1845-25.10.1934 ). De hadde 8 barn. Førstefødte var Ibenhard Petter Ant., f. 21.07.1871.I Bodin bygdebok II-4, Innstranda i Bodø, finner vi Lovise og Ibenhard på Ner-Berghåjen ( side 613 og 614 ) Lovises foreldre var Petter Hansen ( 01.11.1842-21.03.1925 ) og Ane Dortea Margrete Jensdatter ( 05.08.1842-27.09.1927 ). De ble gift 10.11.1868.Du kan finne mer info om slekten i disse bøkene. Det er nylig utgitt to Bodin bygdebok bøker som omhandler Kjerringøy.Hilsen Gisle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.