Gå til innhold
Arkivverket

[#29313] Olea Paulsdatter, Snekkestad, Våle, f. 1817

Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Olea Paulsdatter, f. 1817 på Snekkestad, Våle, Vestfold. Datter av Paul Paulsen og Kari Olsdatter. Gift med Ole Olsen, Hof. Bodde i Hedde i Hof (nevnt der ved FT 1865). Hadde 5 barn.Jeg har ikke funnet at Paul og Kari har blitt plassert på Snekkestad i Våle bygdebok. Står det om dem et annet sted i boka? Hadde Paul og Kari flere barn? Når ble de gift? Jeg er interessert i flere ledd bakover i den slekta (foreldre til Paul Paulsen og Kari Olsdatter).Olea Paulsdatter og Ole Olsen ble ikke gift i Hof. Muligens skjedde det i Våle?Jeg er takknemlig for svar. Håper at noen vet mer enn jeg!Espen Grønna Brataker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei Espen Kan de ha giftet seg i Ramnes? Jeg fant dette på Family Search, og det kan jo passe med Olea`s alder. Lenke Men disse opplysningene bør vel skjekkes med kirkebøkene.. Med vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Anne-Lise. Det er sannsynlig at det er dem. Giftermålsdatoen stemmer også med den tiden de fikk sitt første barn (1843).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei igjen Espen. Iflg. Family Search fikk Paul og Kari disse barna: Olga dpt. 4.4.1817, Poul dpt. 6.10.1819, Bodil Marie dpt. 4.5.1822, Ingeborg Marie dpt. 26.6.1825, Karen Kirstine dpt. 2.5.1830 og Karen Kirstine dpt. 28.10.1832. Men dette kan jo være litt usikkert da.Derimot fant jeg dette i kirkebøkene for Våle: Konfirmert 18.10.1840 Ingeborg Marie Paulsdr. Ø. Bakkeeie. Foreldre: Paul Paulsen og Kari Olsdr. Ø. Bakkeeie. Kilde: Mini l 9A, 1839-1860 kortnr. 3/6 side 247/248 nr. 52I Våle bygdebok har jeg ikke funnet noe personalia, men på side 550 Østre Bakke kan jeg lese at: Paul Paulsen kjøpte i 1838 en liten part på 10m (skyldsatt i 1837) av Hans Toresen for 50 spd. Han solgte den i 1845 til sønnen Paul Paulsen for 50 spd., med rett til å bo i bygningen og bruke jorden. Paul solgte igjen s.å. for 100 spd til Nils Olsen. Med vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne-Lise. Jeg visste ikke om Family Search, men det virker som et nyttig sted å lete etter slektninger. Det kommer jeg til å benytte meg av! Jeg har letet etter Paul og Kari sitt giftermål, og jeg fant noen på Nøtterøy i 1814: Lenke Jeg er litt usikker på om det er de jeg leter etter, men jeg har ikke fått noen andre treff. Vennlig Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har funnet 3 Paul Paulsen i Vestfold I FT 1801. Denne Lenke er den eneste som er aktuell. Men Paul kan jo ha kommet over fjorden fra Østfold. Kjenner noen til om Paul Paulsen i Ft 1801 var gift med noen andre ? I så fall må jeg nok lete et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.