Gå til innhold
Arkivverket

[#29318] Grue - Tottis Pedersen född 1838


Gjest Torbjörn Henriks
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjörn Henriks

Min mormors mormor, Brita Eriksdotter i Höljes i Finnskoga Värmland, födde en dotter i januari 1864. I husförhöret står det: fadern norsk. Barnet döptes till Oleana Torrisdotter. Jag har sökt på de digitala registren i Sverige och endast funnit en person som heter Torris i förnamn som passar i tidsperioden och kan bara finna honom från 1890 års folkräkning,Torris Pedersen, där är han gift i Jämtland och i husförhören står det: Norsk undersåte född i Grue 1838. Jag har sökt i Norska Digitalarkivet och hittat en möjlig hemvist för Torris. Nr 242 Grue är en gårdsägare Peder Pedersen med 5 st kvarvarande barn på gården Sorkenaes Söndre. Kan jag få hjälp med att bekräfta om detta är rätt och i så fall när lämnade Torris Grue. Tack på förhand för hjälpen. Torbjörn Henriks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.