Gå til innhold
Arkivverket

[#29319] Slekt Lennartsfors, Trankil , Torrskog og Blomskog


Gjest Kai Werner Østreng
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Werner Østreng

Under Lennartsforsdagene 9. og 10.juli 2005 skal vi blant annet markere historiske tilknytninger (over vannet ) mellom Norge og Trankil/Lennartsfors (med tilstøtende Blomskog og Torrskog). En eller to gamle dampbåter kommer opp slusene i Dalslands kanal og det vil bli fokusert på 100-årsminner.Jeg har god kontakt med redaktøren av Blomskogboken, Stig Blom, og vil forsøke å trekke frem noen av slektsforbindelsene fra Lennartsfors (og Trankil,Blomskog,Torrskog) til og fra Norge. Innvandrerdatabasen til Østfold Historielag er også til god hjelp, men:Jeg vet at mange av Digitalarkivets brukere har slektstilknytning eller kunnskap om slektsforbindelser fra dette området og jeg trenger hjelp av dere til å knytte forbindelser , gjerne til og mellom nålevende personer på begge sider av grensen. Dette kan vi vise i en presentasjon under Lennartsfors-dagene og kan stimulere til økt interesse for slektsgransking og felles historie i området. Dette gjelder også norske som har fritidsbolig (som meg) i Lennartsfors/Trankil eller er fastboende. Jeg er litt involvert i arrangementet og skulle gjerne ha kontakt med flest mulig av dere.Kom gjerne med innspill her, eller ta kontakt direkte med meg på kai@ostreng.com for direkte kontakt og informasjon om nålevende eller andre dere ikke kan eller ønsker å legge ut på nettet.Vennlig hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.