Gå til innhold
Arkivverket

[#29320] Oppslag i Hof bygdebok - Embret Håkonsen Komperud (1688 ca 1759)

Gjest Rolf K. Lindstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf K. Lindstad
Gjest Rolf A Røkeness

Det står en god del i Hof Bygdebok I s.311-312 om Anne Nilsdatter Komperud, hennes ektefeller, barn og foreldre. Du bør derfor låne boka gjennom ditt bibliotek for å få med deg alt.Sånn kort kan jeg nevne at hennes svigersønn Jens Olsen var fra Toverud (Sorknes), dvs Toverud i Grue, ikke i Åsnes. Han hadde vært gift før (med Mari Hungjersdatter fra Skulstad). Embret Håkensen (eller Hungjersen) var Annes 2. mann. I 1717 var hun enke etter Jon Hungjersen. Han var fra bruk I i Sjørbotten. De ble viet 19/6-1701 i Hof. Anne levde fra før 1687 til 1758. Hennes foreldre var Nils Eriksen og Synnøv NNsdatter. Det står ikke noe om hvor de kom fra.Jeg håper dette gir litt mer kjøtt på beinet, men som sagt, du bør lese alt som står om dem i bygdeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf K. Lindstad

Du skal ha takk for ditt innspill. Jeg er kanskje noe for ivrig da jeg fikk nyttig tips fra deg på barnebarnet: LenkeJeg står som lånenummer 2 på vent på bibloteket.. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.