Gå til innhold
Arkivverket

[#29331] maarud gård i odal


Gjest Lise Mette Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lise Mette Johansen

Min oldefar født Karlsen, ble satt bort og volste opp hos fremmede. Han vokste da opp på Maarud gård i Odalen. Min oldefar tok navnet Maahr (fra Maarud) da han ble voksen. Finnes det noen som vet noe om denne familien som tok seg av han.? Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Mette Johansen

Min oldefar ble født i 1872 i Oslo, og havnet som liten gutt hos denne familien. Jeg vet omtrent ingen ting om min oldefar, derfor 'snoker' jeg litt rundt for å sjekke om det er noen som sitter på noen opplysninger om dette.Mest sannsynlig ble han og konfirmert i Odalen.. Kanskje rundt 1887.. lise M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Mette Johansen

Hei. Hans hele navn er Håkon Oskar Karlsen Maahr. Har aldri visst noe om han før jeg begynte med litt slektsforskning i det små på fritiden. Visste bare navnet. Men har funnet ut en del. Derfor er det litt interessant å prøve å finne ut noe om hans liv som guttunge hvor han var bortsatt til en annen familie. Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei! Ingen med navn Håkon Oskar Karlsen ble konfirmert i Sør-Odal, i slutten av 1880 årene. Hvor var Håkon Oskar ved tellinga 1900? mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei,Er du helt sikker på at det er Sør-Odal? Maarud finnes også i Aremark, og hvis jeg ikke husker helt feil, også i Vinger.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Mette Johansen

Hei. Ved folketellinga i 1900 var Oskar Maahr(Måhr)gift og bodde i Oslo. Jeg trodde at det bare var en Maarud gård,derfor sa jeg Odalen skjønner du. Jeg ringte til Maarud gård og det var de som sa at det bare var en gård som het Maarud. Da er det nok kansje flere gårder med samme navn alikevel....Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei! Har sett i kirkeboka for Vinger, ingen Håkon Oskar Karlsen konfirmert der heller, i slutten av 1880 åra. Mvh. Terje B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Mette Johansen

Hei og takk for at dere hjelper meg. Nei det er sant, det er ikke sikkert at han ble konfirmert. Det tenkte jeg ikke på engang. Men de lenkene dere har funnet er den riktige personen. Det er nok ikke lett å finne ut noe om hans oppvekst nei. Fikk tak i en journal om han i statsarkivet og det var der det stod at han vokste opp hos fremmede på Maarud gaard. Mvh Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.