Gå til innhold
Arkivverket

[#29332] Brede Hansen, Hof i Solør

Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

I folketellingen for 1865 for Grue finner jeg min tippoldefar Brede Hansen, 56 år, altså født ca. 1809.Han var født i Hof. I folketellingen for 1875 står det at han er født 1813 og født i Grue. I begge tellingene bodde han på Køyen i Grue. Han giftet seg med Olia Olsen Bergerødegården 05.01.1841 i Grue. Da er Hans Larsen oppført som hans far.Er det noen som har kirkebøkene eller bygdebøker for Hof og kan finne ut noe mer om denne karen for meg. Jeg tror det er riktig at han er født i Hof.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

I Hof er det bare en Brede Hansen som kunne passe - døpt 1815, med far Hans Arnesen på Langmoen, Åsnes. Men denne Brede dør 1819.Finner heller ingen kandidater blant konfirmerte. Foreslår at du sjekker konfirmerte i Grue hvis det ikke er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Arild. Takk for at du så etter for meg. Da var det altså ikke Hof. Jeg regner med at du ikke har kirkebøkene for Grue, - men hvis noen andre har disse vil jeg svært gjerne ha hjelp til å kikke etter konfirmerte.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.