Gå til innhold
Arkivverket

[#29337] Karen Gurine Martinsdatter, hvor ble hun av?


Gjest Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Pedersen Hansen

Jeg leter etter 'skjebnen' til Karen Gurine Martinsdatter, f. 02.09.2878,Nymoen, Trysil, Hedmark, dpt. 03.03.1879, samme sted. Har lett etter henne nesten alle steder som er mulig, men finner henne ikke igjen. Hun har 3 søsken: Oline Mathea, f. 26.08.1880, Trysil, Hedm. Olaf, f. 16.05.1888, Vang, Hedm. og Elise, tvillingsøster til Olaf. Foreldrene var Martin Olsen, f. 28.05.1844, Grue, Hedm og Oline Olsdatter, f. 17.09.1853, Søndre Nabben, Trysil. Har prøvd å se på konfirmerte i Vang, Hedm, ca 1893, men finner henne ikke der. I FT-1900 for Trysil, finner jeg en Karen Hægberget, f. 1877, Trysil, gift med Guttorm Hægberget, f. 1872, Trysil. De bor da på Hægberget Engemoen. Kan dette være den Karen som jeg leter etter? Er det noen som kan bidra med hjelp og tips? Mvh. Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

hva med å sjekke dåpen til sønnen Odvar - der står jo gjerne mors pikenavn - og faddere.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Takk skal dere ha for tipsene, det var noe jeg ikke hadde tenkt på. Skal sjekke det med sønnen Odvar neste gang jeg skal på arkivet på Hamar og se etter Karen Gurine som utflyttet til Kristiania. Det var noe å jobbe videre med, så mange takk igjen. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.