Gå til innhold
Arkivverket

[#29338] HVILKET SLEKTSPROGRAM ER BEST?

Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Jeg lurer på hvilket program som er best og mest brukervennlig. Selv bruker FTM, men er ikke 100% fornøyd, med muligheten som finns. Skulle gjerne hatt et program som kan fortelle meg hvor mange som lever, hvor mange som er inngiftet, og f.eks hvor mange innen forskjellige aldersgrupper osv. Jeg regner med at det er mange som har forskjellig programmer i bruk. Det hadde vært fint om jeg kunne få noen innspill, før jeg eventuelt går til innkjøp av nyere versjon av FTM. Har jo sett noen tester , men uten at det har gitt meg så mye.mvh Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Her er link til programmer som du må kjøpe og noen som er gratis. Tips: Prøv et gratis program før du kjøper et. Det kan være du blir fornøyd med det som er gratis! Lenke Håper de kommer til nytte!mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg tror vel ikke Digitalarkivets brukerforum er riktige stedet til å diskutere dette.Du finner som oversikt over program på DIS-Norge. Der finner du også diskusjonsforum for det samme. I tillegg finnes det nyhetsgrupper for det samme, no.fritid.slektsforsking.itJeg tror du vil finne flere og bedre svar der. Generelt er det vel ikke lett å vite hva du synes er best og mest brukervennlig. Dette blir som å velge mellom to bilmerker. Hva jeg liker er noe, men hva du liker er viktigst.Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Mener å huske at temaet har vært oppe i Digitatarkivet ved noen tidligere anledninger og en nærmere sjekk viste at stikkordet 'slektsprogram' er å finne i overskrifeten på hele 12 innlegg i Digitalarkivet, nemlig tema #4586, 5009, 5072, 5547, 10111, 12369, 12826, 13748, 17478, 17655, 21739 og 22548.Jeg har ikke repetert hva som står i de ulike innleggene, men jeg er sikker på at det finnes ideer å ta med seg.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei. Takk for alle innspill. Var nok inne på tanken at dette kanskje ikke var rett plass å diskutere dette. Beklager at det tok litt tid før jeg svarte, men har vært borte en stund. Skal kikke på de svar som er kommet. Takk. Mvh Terje soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.