Gå til innhold
Arkivverket

[#29343] To feil i domboka med 'adskillige norske Dommer ' etc.

Gjest Randi Rostrup
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Rostrup

Jeg la inn dette temaet for en drøy halvtime siden, men nå er det forsvunnet. Den automatiske meldingen jeg fikk som bekreftelse på at det var innlagt, inkluderte en lenke til et annet tema lagt inn av den annen person. Jeg prøver derfor igjen:Jeg ser at Domboka med 'adskillige norske Dommer fra det XVI Seculo, Bergens Sager især angaaende' nå er kommet med i metadatabasen, og bra er det. Det er imidlertid to feil i den digitale versjonen av denne domboka ved at to sider mangler, slik at feil side kommer opp, uansett hva slags lenke man bruker. I stedet får man da opp en annen, eksisterende side (altså, at den samme siden finnes to steder med forskjellig filnavn). Det gjelder fol. 61b (fil kb0671x1), der man i stedet finner fol. 62a (filen kb0671x2), som dermed finnes to steder. Det samme gjelder fol. 69b (fil 0751x1), der man i stedet finner fol. 70b (filen kb 0761x1). For å oppsummere, så mangler altså filene kb0671x1 og kb0751x1, ved at disse har feil innhold. Jeg håper at det er mulig å ordne dette.mvh. Randi Rostrup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.