Gå til innhold
Arkivverket

[#29351] Karen Marie, uekte født i Bamble 27/4-1893


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. For en annen person vil jeg gjerne forsøke en etterlysning i dette forumet. 27. april 1893 fødes Karen Marie i Bamble. Moren er ei Anne Katrine Holt, født 1865, faren en handelsreisende Anders Tomas Vilhelmsen, født 1862. Som oppholdsted for Anne nevnes Skedsmo og Herre (sistnevnte en bygd i Bamble). For Anders nevnes Christiansand som oppholdssted.Som faddere for Karen Marie nevnes Anne Nilsen Herre, Karen Aasmundsen, Erik Emil Riis, Severin Riis og Even Riis. Barnet er hjemmedøbt, og vitner her er Maren Elisabeth Fredriksen og Fredrik Riis Herre.I 1900 er Karen Riis, født i Bamble 1893, pleiedatter hos Nettopp Fredrik Riis. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00814&gardpostnr=102&personpostnr=712&merk=712#ovre>LenkeFredrik Riis er også fra Skedsmo.Det jeg derfor lurer på: Hvem er foreldrene til Karen, hvor kommer de fra? Er Anne Katrine Holt en fjern slektning fra Skedsmo? Finner henne ikke i 1865 eller i 1900. En kandidat til faren finner jeg i 1865 i Kristiansand, men da hele 6 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Ja, hun er absolutt en god kandidat. Fredrik Riis har også Eriksen som mellomnavn, så han kan godt være en bror av Christian Eriksen Holt.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.