Gå til innhold
Arkivverket

[#29355] Bygdebøker Sør-Odal


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Hei, er det noen som vet om det finnes noen 'framdriftsplan' ang. fornyelsen av bygdebøkene for Sør-Odal?Til nå har bind II (1999) og bind III (2002) kommet i den nye serien. Hva sier planen om neste utgivelse? Blir det bind I? Bør jeg kjøpte gamle bind I nå fra Odal Sparebank, eller bør jeg vente til nye bind I kommer?Og for Nord-Odal er det vel også nye bind på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Med den farten vi hittil har sett (jeg vet det skyldes økonomi,- eller rettere sagt mangel på sådan) kommer det til å ta TID! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Jeg er gjennom Odal Slektshistorielag innvolvert i dette arbeidet. For Nord-Odal sin del er det nok dessverre et stykke fram i tid før et nytt bind 3 vil foreligge. Den som arbeider med dette arbeider kun i 20 % stilling på grunn av økonomien. Det er salget av tidligere utgitte bøker som bestemmer dette. Nord-Odal kommune har lite å bidra med økonomisk.For Sør-Odal sin del så er det nytt bind 4 det arbeides med for tiden. Men også her er det økonomien som bestemmer, og det arbeides i en 60 % stilling i dette arbeidet.Hvis det økonomiske faller på plass vil det etterhvert komme nye reviderte utgaver i begge kommunene.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Da er det kanskje like greit at jeg allerede har bestilt Sør-Odal bind I og bind IV. Det nye bind IV vil jo uansett ikke dekke samme område som gamle bind IV.Men hvor kan man få kjøpt bøkene for Nord-Odal?mvh Frank H. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Bygdebøker for både Sør- og Nord-Odal kan kjøpes i Odal Sparebank. Du kan også sende meg en e-post, så skal jeg sende deg bøkene sammen med en giro. Min e-post adresse er palev(a)c2i.net.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Frank Johansen

Hei, har nå forsøkt å nå Pål Evensen på nevnte e-postadresse. Først gang onsdag i forrige uke, siste gang i går kveld. Men jeg har ikke fått noen respons. Er det noen andre der ute jeg kan kontakte for å få kjøpt et par bind av bygdebøkene for Sør-Odal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei Frank! Er du den jeg tror du er, jobber vel jeg på samme arbeidsplass som faren din, og kan levere han bygdebøker for S-Odal fredag førstkommende, om du skriver her hvilke bind du trenger. Du er vel hjemme på Kongsvinger i blant? Mvh Terje B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei Frank! Gamle bind nr. 2 av Sør-Odal bygdebok er utsolgt, men nr.8 over Oppstad sogn kan leveres. Den koster kr.400,00. Jeg overleverer den på jobben i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Fine greier!Så jeg må altså på antikvariat for å få tak i bind II? Ellers får jeg vente i tålmodighet på nytt bind IV i den nye serien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.