Gå til innhold
Arkivverket

[#29367] Anders Samuelsen & Mathea Eliasdatter Kraakstad


Gjest Arne-Dag Bäckström
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne-Dag Bäckström

Etter to års søk etter min bestefar Alfred Sigvard Andersen fant jeg han i mormonregistret. Nå står jeg i midlertidig fast igjen med å finne hans etterslekt. Jeg vet at foreldrene hans heter Anders Samuelsen f. 1829 Kråkstad og Mathea Eliasdatter f 1829 (-telling 1865 Asker)Er det noen som vet noe om deres foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Ifølge FS døpes Anders Samuelsen 1.11.1829 i Kråkstad. Foreldre Samuel Arnesen og Olea Evensdatter.Olea Evensdatter døpes 10.3.1795 i Kråkstad. Foreldre Even Jensen og Maria Olsdtr. (Etter FS)Denne Olea sammen med foreldre og søsken i 1801 tellingen for Kråkstad [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10212&gardpostnr=60&personpostnr=745&merk=745#ovre>LenkeSamuel Arnesen døpes 1.11.1795 i Kråkstad. Foreldre Arne Simensen og Friderica Hansdtr. (Etter FS) Denne Samuel sammen med foreldre og søsken i 1801 tellingen for Kråkstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Anders Samuelsen og Mathea Eliasdtr. giftet seg i Kråkstad 24.10.1853.Samuel Arnesen og Olia Evensdtr. giftet seg i Ås, Akershus 29.12.1821.Info fra Fs.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

og dåpen til Olia LenkeSamuel Arnesen og Olia Evensdatter hadde følgende barn i tillegg til Alfred Sigvard som ble døpt 14.6.1863 i Asker:Døpte i Kråkstad:Alette Sørine døpt 11.12.1853Christiane Oline døpt 31.12.1855Hanna Caroline Olava døpt 9.4.1857Vilhelmine Emilie døpt 13.2.1859og døpt i Vestre Bærum:Thorvald Wilhelm Emil døpt 1.12.1867Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.