Gå til innhold
Arkivverket

[#29378] Hjelp til oppslag i kirkebok for Grytten


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Er det noen der ute som kan slå opp en vielse i den originale kirkeboka for Grytten for meg?Det gjelder vielsen mellom Ole Pedersen f. Wangen 1804 i Fron og pike Guri Amundsdtr. Soggereiten f. 1816.Vielsen fant sted i Grytten kirke den 29. desember 1838 ifølge Raumadalsboka.Jeg vil gjerne vite om Ole Pedersens far står nevnt, og om evnt. andre opplysninger knyttet til brudgommen. Se forøvrig tema nr. 29321.Mvh Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei igjen Aud. Det var ikke mye å hente i kirkebøkene. Mikrofilm NT-7, side 342, finner jeg som ektepar nr. 2 for kireåret 1837 / 1838. Enkemand? Ole Pedersen Wangen, 37 år og pige Guri Amundsdatter Soggereiten, 22 år, de ble gift 29 desember 1837. Fedrene er ikke nevnt i det hele tatt.Så lette jeg litt under innflyttere og finner i 1833 /1834 følgende : nr. 80. Ole Pedersen Qvam, plmd. Halse, fra Froen. Ikke nevnt med dato eller alder.Så finner jeg nr. 86 som jeg tror er den rette. Ole Pedersen, plmd. Sogge, innfl. 4 sep. 1834 fra Froen.Jeg har skannet siden for ekteskapet og kan sende deg den på mail, om du sender meg adressen din skal jeg sende den over. mail : hheen@c2i.netMvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Hei Hanne,Hjertens takk for bryet du har hatt med å slå opp vielsen for meg, samt at du også lette igjennom innflyttere. Kjempefint!Jeg sender deg en privat mail.Mvh Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.