Gå til innhold
Arkivverket

[#29385] Arne Skjøthaug frå Åsnes

Gjest Frode Myrheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Myrheim

Er det noen der ute som kan seie meg fødselsåret på Arne Skjøthaug frå Åsnes samt namn på foreldrer. Han skal ha dødd i 1950 eller 1951? Han skal ha vori gift med ei Olivia. Eg skulle også vist opphavet åt Olivia samt hennar fødsels- og dødsår. Dei kom fyrst åt Rønningsbakken på Espa, og i 1929 kjøpte dei gardsbruket Tyllia på Espa.Frode Myrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg har ikke tid tilå hjelpe deg nå, men jeg er nesten sikker på at navnet må være : Skjøthaugen, ikke Skjøthaug. Det er flere bruk i Åsnes med det navnetMvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Røkeness

Frode, jeg ser av telefonkatalogen at det er flere personer med etternavn Skjøthaug i Stange kommune, muligens etterkommere etter Arne. Hvis du ikke alt har gjort det, kan du jo høre med dem om noen vet noe mer om ham. Hvis du tror Arne er gravlagt i Stange/Espa, kan du høre med presten eller kirkegårdsadministrasjonen om det skulle være registrert noen alder eller fødselsdato på ham.Det samme for Olivia. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Myrheim

Det stemmer det at det er fleire med dette namnet i Stange i dag som er etterkommere etter denne mannen. Men de veit ikkje noe! Så eg må vel gå til kyrkjeboka eller høre med kyrkjetenaren.Takk for svara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.