Gå til innhold
Arkivverket

[#29399] Oppslag i b.b. for Sør-Odal, Hanna Andreasdtr. f. 1867, Pederstuen


Gjest Laila S. Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila S. Hynne

HeiEr det noen som har mulighet for et bygdebokoppslag for meg?Dette er mine oldeforeldre i Ft 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00236&gardpostnr=517&merk=517#ovre>LenkeI Nes på Romerike bind 3 side 478 står det at Hanna Andreasdatter kommer fra Pederstua i Sør-Odal.Jeg finner på FS en Hanna f. 1867 med foreldre Andreas Hansen og Eli Martinsdatter. Her er nok Andreas Hansen i Ft 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei! Bygdebok for Sør-Odal nr.7 på side 298, står det om plassen Perstun u. Spikset,men hvor Eli Martinsdtr. kom fra står det ikke noe om. Etter en rask runde i boka, og i folketellinga 1865, ser det ut som at det bodde ei tjenestepike Eli Martinsdtr. på Østre Spikset med alder på 22 år og fra Solør, som er den nærmeste jeg kommer. Andreas Hansen f. 8/1 1830 og far til Eli`s datter Hanna f. 10/10 1867, var fra Perstun. Far til Andreas anmeldte dåpen til Hanna, som var begge foreldrenes første Leiermaal. Han hette Hans Andreassen Perstun og opplyste i 1867 at hans sønn 'selvmorderen Andreas Hansen' var far til Eli Martinsdtr. Perstuens pikebarn Hanna, står det i bygdeboka. Mvh Terje B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei TerjeTusen takk for at du tok deg tid til dette. Med disse opplysningene har jeg noe å jobbe ut fra.Tragisk sjebne for faren til Hanna. Jeg har hatt en mistanke om at Hanna var født utenfor ekteskap, noe disse opplysningene bekrefter. Den Eli som du fant i Ft 1865 er nok en god kandidat.Igjen tusen takk for hjelpen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.