Gå til innhold
Arkivverket

[#29400] John Larsen Vangs Prgj.


Gjest Anne Sofie simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sofie simonsen

Søker etter John Larsen som i folketellinga for 1865 bor de i Bø i Vesterålen på gården Lokkøy Lenke Her opplyses han og være 54 år, altså skulle han være født omkring 1811. Han er gift med Anna Dorthea Davidsdatter født 1819 i Hadsel. På gården bor også datteren deres Ane Johanna Johnsdatter med sin familie. Jeg søker altså fødsels-opplysninger om John Larsen? Mvh Anne Sofie Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDet står at John er født i Vangs Prestegjeld, og da er mitt spørsmål : Er det Vang i Valdres, eller er det der oppe?MvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Utflytting fra Hamar/Vang/Furnes gir ikke noe men han kan likevel være fra Vang på Hedemarken eller fra Wang i Valdres.. Hva sier kirkeboka for Bø i Vesterålen om indflytting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei! John blei gift i Hadsel i 22/02 1839, så det var nok dit han flyttet først. Denne opplysningen har jeg ikke selv funnet så hva der stod om hvor han kom fra vet jeg desrverre ikke. Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Da bør du se hva som står ved ekteskapet og også indflytting der.Det kan gi litt mer fakta slik at det blir noe enklere å identifisere ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei! Ok skal sjekke om der er noen som kan gjøre oppslag for meg. Takk så langtMvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei Takk til Lars og Hans for deres hjelpsomhet, har nå fått opplysninger fra Hadsel kirkebok om at John var Vossing, så da får jeg fortsette der. Tusen takk begge to og ha ei fin helg.Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.